Trženjski način razmišljanja se dograjuje in postavlja v ospredje pomen tržnih raziskav. Danes težko najdemo uspešna podjetja, ki svoje odločitve sprejemajo brez opravljenih analiz trga, potrošnikov in konkurentov. Podjetja, ki so sprejela sodobno trženjsko usmeritev, morajo zagotavljati stalen dotok svežih in ustreznih (relevantnih) podatkov in informacij o dogajanjih na trgu in svojem okolju. Podjetja, ki nimajo podatkov o trgu, porabnikih in konkurentih se lahko v svojih odločitvah prenaglijo ali se napačno odločijo. Tržne raziskave so tako postale del poslovnega odločanja.
Prava vrednost je tista, ki kupcem oz. uporabnikom prinaša resnično korist, bodisi jim rešuje konkreten problem ali pomaga pri opravljanju neke naloge, ki je sami ne bi opravili. Tržne raziskave so pripomoček, orodje, vir informacij, osnova za sprejemanje odločitev. Sam podatek ne pomeni nič, dokler ga ne postavimo v ustrezen kontekst in ga (pravilno) ne interpretiramo.
Tečaj bo uporabnikom predstavil pomen tržnih raziskav v današnjem dinamičnem tržnem okolju, faze procesa raziskovanja in njihove značilnosti ter vrste tržnih raziskav.
Poudarek bo na vsebinskih področjih:
Tržne raziskave in njihov pomen v dinamičnem tržnem okolju
Proces tržnega raziskovanja: raziskovalni problem, namen in cilji raziskovanja, razsikovalne hipoteze/raziskovalna vprašanja, načrt raziskave in tehnike zbiranja podatkov, vzorčenje, analiza in intepretacija podatkov, priprava poročila
Vrste tržnih raziskav in razlike med njimi
Tečajniki pridobijo uporabna znanja in nasvete s področja tržnega raziskovanja, ki jih lahko uporabijo pri načrtovanju lastne raziskave. Tečajniki bodo razumeli kako danes uspešno zasnovati raziskavo trga, ki nam omogoča, da na osnovi njenih rezultatov natančneje opredelimo lastnosti izdelka/storitve, definiramo tipičnega kupca in učinkovito sprejemamo trženjske odločitve. Ob koncu tečaja jim bodo na voljo različni viri informacij (spletišč), kjer dobijo še dodatne informacije za nadaljnjo lastno uporabo.